Goriškega fotografa Marka Vogriča, člana fotokluba Skupina75, veže z nekdanjim nacističnim taboriščem Dachau zelo osebna družinska zgodba.
V tem nacističnem taborišču je za vedno ugasnilo življenje njegovega nonota Franca, ki ga fotograf tako pozna zgolj po pričevanjih drugih družinskih članov. Na razstavi predstavljen cikel črno-belih fotografij, posnetih leta 2010 v nekdanjem koncentracijskem taborišču Dachau, zaznamujejo posebna patina, izostren čut za izbiro motivov in estetsko-lirični vtis, ki ta fotografska dela odmikajo od gole dokumentarnosti. Marku Vogriču je v fotografije uspelo prenesti občutek za brezčasnost spominjanja, njegova dela pa je mogoče »brati« tudi kot intimna pisma, spisana iz sedanjosti o preteklosti v opomin prihodnosti.
Marko Vogrič (1961, Gorica) se je s fotografijo začel aktivneje ukvarjali po letu 2000. Ustvarja pretežno v črno-beli analogni tehniki s camero obscuro (ang. pinhole camera), s katero najpogosteje snema iz zanj značilne »mišje« perspektive. Uporablja tudi vintage fotoaparate vseh formatov in z njimi preizkuša nekonvencionalne tehnike (ang. cross process). Tehnika povečav je pretežno tradicionalna na želatinski srebrobromidni papir, svoje raziskovanje fotografskega medija in izraznosti pa je obogatil s starimi tehnikami tiska (cianotipija, Van Dyke brown itd.). Doslej je sodeloval pri različnih razstavah in natečajih, je pa tudi soavtor fotografskega dela raznih knjižnih publikacij.
Posnetek virtualnega odprtja razstave si lahko ogledate TUKAJ in na naši Facebook strani.
Razstavo smo pripravili v sklopu projekta Šoa – spominjajmo se 2021, ki sta ga podprla Mestna občina Maribor in Veleposlaništvo Države Izrael.